Thursday, November 29, 2007

兩父子的第一天

[從遠處偷望小豬B]


根據豬媽媽的憶述,養豬人小時候還算醒目,但幼稚園開課的第一天,我卻成了一個小淚人。

話說在響過上課鐘後,家長就要離去。醒目的我察覺有異樣,就馬上盯住豬爸爸的一舉一動。一見豬爸爸步出大門,我就往露台跑,因為此時從大門追趕已經太遲,但在露台卻可看見豬爸爸。
豬爸爸滿以為功成身退,卻驚聞愛子的呼喊聲!抬頭一看,看見一個聲淚俱下的小可憐在露台揮手,並且煽情地叫著:「Daddy,我好驚呀!><* ~~~ 」

今天,小豬B第一天上西門菲沙大學... 的日托中心。
我在場內與小豬B遊玩了約半個鐘後,開始部署離開。
按我原先的估計,小豬B一定會比我強。但當我跟小豬B kiss goodbye 後,緩緩步出大門時,他忽然大叫:「ba ba pao pao! ~~」老師示意我繼續保持微笑,慢慢離開。
出了大門後,反而是為父的捨不得,在門外逗留了一會。但當我悄悄地往門內偷看時,見小豬B已跟其他小孩子玩在一起。
而且接放學的時候,小豬B心情非常愉快。

小豬B果然比我強! ^^b

Labels: , , ,


Comments:
Haha.. I am so proud of Athan!
 
I thank Athan will be great when the time comes for him to go to Sunday School.

“小豬B﹐加油!”


 
wow.. Athan starts school so early!!

Vivian K.
 
haha, that's what I've been saying.小豬B is normally very calm & well behaved.... except in front of his parents ;) But I'm glad that he seems to like this new daycare. Oh, just can't believe he's going to school already...
 
Green comes from Blue; better than Blue... is it the right translation? Don't know why, I have observed that babies in a colder countries seems to be more calm, like Vancouver and Germany... or perhaps because from a Christian family? They are so well behaved since baby time!

I believe your son will be a hero (偉人) like Martin Luther :)
 
Take Care!知道你們都不適
 
heehee, 小豬B那不怕生的性格大概是父母遺傳吧...(也是天父的恩賜呢!) 將來可會是個好"管家"吧 ^^
加油啊小豬B!!
 
Kit,
小豬B說:「Thank you!」

蕉,
I think so too ^^

Vivian K,
Yap. Going to daycare is actually good for little guys like Athan. They can learn so many things (eg. socialization, feed oneself) there ^^

Anonymous,
O yes, he is a well behaved kid... except in front of his parents... ><

i dear person :)(: 創見人,
Really? So there is some kind of co-relation between being smart and cold weather ^^
O, you know what, the in-charge person of the daycare is a German!!

hkgm - 盈盈 (yingying) ,
Thank you. We are getting much better la!

Solar Flash,
不怕生...你是想說不怕羞吧 ;)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?